Beste collega’s en mogelijke auteurs en/of reviewers van TOPS,

Jullie zijn er vast al van op de hoogte (gesteld): ons spiksplinternieuwe idee voor een tijdschrift voor onderwijspraktijkstudies TOPS is onlangs de wereld in geslingerd. De website is online en de redactieraad is klaar voor artikels. En we hopen dat we hierbij gebruik kunnen maken van jullie expertise. In elk geval als reviewer van ons tijdschrift. Zouden jullie onderstaande oproep voor artikels – voel je volledig vrij deze naar eigen inzichten aan te passen – willen doorzetten binnen jullie netwerk (denk aan e-mail, social media of de good-old nieuwsbrieven)?

Dien je artikel in bij het Tijdschrift voor onderwijspraktijkstudies – TOPS

Heb je een onwijs goede masterscriptie geschreven over je onderwijsonderzoek waar de (dalton)praktijk echt iets aan heeft? Of heb je net een lijvig onderzoeksrapport opgeleverd en je zou dit graag eens willen omzetten naar een goed leesbaar stuk voor een bredere doelgroep? Werk je bij een practoraat, lectoraat of op de universiteit en heb je net een mooi stuk afgeleverd maar weet je niet waar je dit wilt publiceren? Of doe je praktijkgericht (dalton)onderzoek en wil je je puike werk eens echt onder de aandacht brengen? Schroom dan niet langer en dien je artikel in bij TOPS. Onze redactie nodigt jullie – onderwijsonderzoekers, studenten en professionals die actief zijn in alle sectoren van het onderwijs – uit om je onderzoek open-access te publiceren.

TOPS publiceert artikelen voor iedereen met een interesse voor praktijkgericht onderzoek en de meerwaarde daarvan voor de onderwijspraktijk. TOPS richt zich met name op het bereiken van onderwijsonderzoekers, zittende en toekomstige leraren en schoolleiders, bestuurders, lerarenopleiders en beleidsmakers. Artikelen in TOPS richten zich op alle sectoren in het (speciaal) onderwijs – po, vo, mbo, hbo en universiteit.

Bij TOPS kun je artikelen met een vrij thema indienen of een artikel dat past binnen de drie thema’s die we voor dit jaar hebben gekozen. Het komende thema is Digitalisering van het onderwijs. We verwelkomen bijdragen waarin verslag wordt gedaan van onderzoek naar de diverse manieren waarop digitalisering op dit moment een rol speelt in ons onderwijs. Hierbij denken we aan de evaluatie van blended-learning en/of hybride onderwijs, de manier waarop digitalisering bij kan dragen aan gepersonaliseerd leren en differentiëren in het onderwijs, het verduurzamen van nieuwe inzichten in de periode van afstandsonderwijs tijdens de schoolsluitingen, of evaluaties van digitale leermiddelen. Deadline voor je bijdrage voor dit themanummer is 1 november 2022.

Indienen kan via onze site.

Tot TOPS!

Met vriendelijke groet,

Mede namens onze geweldige redactieraad van TOPS

Patrick Sins
Lector Vernieuwingsonderwijs

Deel deze pagina

Uitgelicht