De Gouden Weken in 1926 – OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee In het …
The Dalton Plan; a forgotten contribution: OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee In het …
Programs of study: OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee In het …
Wat voor daltonleraar willen kinderen voor de kunstvakken? OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
In het archief van de NDV bevinden zich bronnen die …
Assignments – OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee In het …
Adjustmentrooms – OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee In het …
Dalton Education Plan Explained (OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT)
In het archief van de NDV bevinden zich bronnen die …
Hoe reageren wij als leraren?
Bijna iedereen in de publieke ruimte – van politiek tot …
De psychologie van het Dalton Plan (OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT)
In het archief van de NDV bevinden zich bronnen die …
A Day in School at the New York Dalton School (OUDE BRONNEN OPNIEUW BELICHT)
René Berends, Vera Otten-Binnerts, Symen van der Zee, NDV-Nieuwsbrief, september …
Persoonsvorming als opdracht van daltononderwijs
Na een periode met discussies over de vraag hoe onderwijsopbrengsten …
Ontwikkelingslijnen binnen Dalton
Wanneer ben je een goede Daltonleerkracht, wanneer een goede Daltonschool? …
Klassenleraar of mentor
In Nederland en Vlaanderen is het heel gebruikelijk dat kinderen …
De hele dag Dalton
De aanbeveling In het kader van de jaarlijkse visiteurstrainingen analyseer …
Directe instructie of Dalton?
Dalton en opbrengstgericht werken? Veel scholen ervaren de druk vanuit …
Dalton eigentijds en gefocust
Voor veel Daltonianen zijn de oude pijlers zelfstandigheid, vrijheid en …
Groepsdoorbrekend werken
Veel Daltonscholen streven ernaar hun leerlingen op maat te bedienen. …
Periodetaak en eigenaarschap
De gedachte: Daltonscholen zijn van oudsher ‘de school met de …
Jubileum: De NDV bestaat 90 jaar!
Jubileum: De NDV bestaat 90 jaar! Op 7 november 1931 werd …
Tweedaagse van de Regio VO
Op de tweedaagse conferentie van de Regio VO op 6 …
Burgerschapsonderwijs maar dan concreet en onderzocht
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs Saxion en Thomas More hogeschool In …
Dalton en een bestuurlijke blik op de toekomst van het bestuur en inrichting van de NDV
Voor het eerst sinds anderhalf jaar zijn de algemeen bestuursleden …
Dalton en vrij zijn
In vele opzichten voelt deze zomer als een soort van …
Is onderwijskwaliteit wel te meten?
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Zelfgestuurd leren word je aangeleerd
Door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Reflectie en ‘schools’ leren
Door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Leidt vernieuwingsonderwijs (op) tot zelfsturend leren? – deel 1
Door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Onderwijs 2032?
Door Paul Hendriks, Rector Dalton Voorburg
Groepsgewijsproblemen oplossen als burgerschapsvorming: vier didactische principes
Door Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Je suis… Dalton en de vrijheid van meningsuiting
Door René Berends, 25 januari 2015
Wat weten we over de effectiviteit van het traditioneel vernieuwingsonderwijs?
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs en Symen van der Zee, lector Wetenschap en Techniek
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: onderzoekslijn professionele ontwikkeling van leraren
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: Onderzoekslijn Brede vorming
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Onderzoekslijn Stimuleren van zelfgestuurd leren
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Leren van de buren: Interscolaire visitatie zet leraren ‘een andere bril’ op
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Burgerschapsvorming anders!
door Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Executieve functies in het daltononderwijs
Door Ineke Vermeulen, integratief kindertherapeut
Samen werken aan Bèta Burgerschap
Laurence Guérin en Alieke van Dijk, onderzoekers van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Eigenaarschap, Meedenken en Opdenken – de belangrijkste bevindingen uit ons onderzoek naar visitaties in het daltononderwijs
Door Patrick Sins, Koen Groeneveld en Vera Otten-Binnerts – lectoraat Vernieuwingsonderwijs Saxion en Thomas More hogeschool
Hoe de levens van Maria Montessori en Helen Parkhurst elkaar kruisten / René Berends
Door René Berends, onderzoeker van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs Saxion Aanhangers …
Ronddolen in Brede Vorming
In 2012 is effectiviteit door de NDV toegevoegd aan de …
Slecht onderwijs? Laat me niet lachen!
Door René Berends, 2017 | Column NDV Nieuwsbrief
Meer leren door anders opvoeden
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs Saxion en Thomas More Hogeschool
De automatiseringsparadox
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs Saxion en Thomas More Hogeschool
Bèta Burgerschap: het belang van bèta kennis voor de burgers van de toekomst
Door Laurence Guérin, onderzoeker van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs Saxion en Thomas More Hogeschool
Trots!
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs, Saxion en Thomas More hogeschool
Broodnodige veranderingen vragen creatieve routine
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs, Saxion en Thomas More hogeschool
De waardering van daltonvisitaties: “Meedenken en opdenken”
Patrick Sins lector Vernieuwingsonderwijs en Koen Groeneveld directeur VBS
Samen met leraren aan de slag voor meer zelfsturing op vernieuwingsscholen
Door Patrick Sins en Alieke van Dijk, lector en onderzoeker van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Wanneer is feedback effectief?
Door Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Uitgelicht