Na drie succesvolle online bijeenkomsten wordt het Digitale Dalton Café komend schooljaar voortgezet en wel op:

  • 21 september 2020 (deze sessie heeft reeds plaatsgevonden)
    Hoe kun je kinderen over maatschappelijke problemen leren nadenken?

    Presentatie onderzoek bèta burgerschap en toepassing in de praktijk.
    Door Lida Klaver, onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs.

  • 26 oktober 2020
    Presentatie onderzoek sociale inclusie en toepassing in de praktijk.

    Door Renske de Leeuw, onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs.

  • 18 januari 2021
    Presentatie onderzoek professionalisering docenten op daltonscholen.

    Door Bart Smeets, teamleider Erasmus College.

  • 15 maart 2021
    Presentatie Zo zijn de daltonuren wél effectief.

    Door Jate Terpstra en Nellie Wagner, werkzaam op het Spinoza Lyceum.

  • 17 mei 2021
    Presentatie over het narratief. Het narratief: een onderwijsaanpak die leerlingen motiveert en waardoor leerlingen eigenaarschap ervaren. Het narratief kan in po en vo ingezet worden. 

    Door Bart van den Bosch. Hij de afgelopen 5 jaar betrokken geweest bij de ontwikkeling van Spinoza20First. Hij werkt nu op een basisschool en als trainer voor het onderwijs.

Klik hier om aan te melden. 
Alle sessies zijn van 16.00 uur tot 17.00 uur.

Al eerder aangemeld? Dan hoeft dit niet nogmaals.

Het digitaal dalton café wordt geïnitieerd vanuit de NDV in samenwerking met het Lectoraat Vernieuwingsonderwijs en is gericht op het delen van kennis aan de hand van lopende en/of uitgevoerde onderzoeken, waarbij de koppeling naar de daltononderwijspraktijk wordt gemaakt. Zelf onderzoek gedaan en aandragen voor het dalton café? Geef dit door aan Vera Otten-Binnerts (v.m.otten@saxion.nl).

Deel deze pagina

Uitgelicht