De Nederlandse Dalton Vereniging organiseert in samenwerking met het lectoraat Vernieuwingsonderwijs een DaltonCafé op maandag 13 mei 2024.

Dalton & burgerschap

In het DaltonCafé delen we ontwikkelingen in het PO en VO waarbij onderzoek en praktijkervaringen centraal staan. We houden ontwikkelingen in onderwijsland tegen het licht en we delen onze dromen over fantastisch onderwijs. Wij nodigen iedereen die werkzaam is in het daltononderwijs binnen het PO en VO uit!
Doe mee, denk mee, deel ervaringen!

Dag: 13 mei 2024

Tijd: 16.00 – 17.00 uur

Plaats: Online, via deze link

Presentator: René Berends & Vera Otten-Binnerts

Thema: Dalton & burgerschap – deel 2; concretisering burgerschapsbeleid

Toelichting:
In januari stond het thema burgerschap al centraal. In dat DaltonCafé hebben we de eerste resultaten gedeeld n.a.v. het onderzoek naar dalton & burgerschap en wat we weten over de roots van het daltononderwijs vanuit Helen Parkhurst en de vroege adaptoren.
Nu, in mei, willen we jullie meenemen in de verdere ontwikkelingen rondom het onderzoek en de wet. We zullen ons richten op wat dit nu concreet betekent voor onze daltononderwijspraktijk en het burgerschapsbeleid dat we moeten voeren vanuit de overheid. Centraal staat visie, doelen en aanpak.

Doelgroep: Deze sessie van het DaltonCafé is interessant voor onderwijsprofessionals in het PO en VO.

Aanmelden kan via deze link: DaltonCafé 13 mei 2024 – Google Formulieren
Bij aanmelden ontvang je de materialen en het verslag van het DaltonCafé.

Namens de NDV en de lectoraten
Vernieuwend Onderwijs (Saxion) en Vernieuwingsonderwijs (Thomas More),
Vera Otten, Marja Out
Patrick Sins & Symen van der Zee

Deel deze pagina

Uitgelicht