Zoals Piet van der Ploeg zei: “Het regent onvoldoendes op burgerschap”. Is dat zo? Een snelle analyse van inspectierapporten over Montessori, Jenaplan en Dalton basisscholen leidt tot het volgende: van de 39 beoordelingen waren er 11 onvoldoende of zeer zwak. Bij 8 hiervan speelde het burgerschapsonderwijs mee. En dat terwijl deze scholen zich kunnen baseren op een doordacht onderwijsconcept.  Hoewel het top is om te bediscussiëren wat burgerschapsonderwijs zou moeten zijn en of de eisen van de Inspectie van het Onderwijs dan wel passend zijn, kiezen we voor nu even de pragmatische insteek. Vanuit Hogeschool Saxion organiseren we beleidsdagen voor het Vernieuwingsonderwijs. Je doet hier inspiratie op voor het vormgeven van je visie op burgerschapsonderwijs. Daarbij word je ondersteund bij het schrijven van je beleidsplan. Ook deze pragmatische insteek kan waardevol zijn, door bewustwording over en verdieping van je onderwijsvisie en -aanbod.

Locatie: Deventer
Data: Donderdagochtend 12 oktober en 9 november.
Aanmelden: https://www.saxion.nl/opleidingen/deeltijd/cursus/b/burgerschap-in-het-vernieuwingsonderwijs

Deel deze pagina

Uitgelicht