ARTIKELEN

Eigenaarschap, Meedenken en Opdenken – de belangrijkste bevindingen uit ons onderzoek naar visitaties in het daltononderwijs

Ronddolen in Brede Vorming | René Berends

De automatiseringsparadox

René Berends, december 2016

Samen werken aan Bèta Burgerschap
Laurence Guérin en Alieke van Dijk, onderzoekers van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs

Executieve functies in het daltononderwijs

Ineke Vermeulen, integratief kindertherapeut

Burgerschapsvorming anders!
Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs

Leren van de buren: Interscolaire visitatie zet leraren 'een andere bril' op (oktober 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs

Onderzoekslijn Stimuleren van zelfgestuurd leren (september 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs

Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: Onderzoekslijn Brede Vorming (juni 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs

Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: onderzoekslijn professionele ontwikkeling van leraren (april 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs

Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs (maart 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs

Wat weten we over de effectiviteit van het traditioneel vernieuwingsonderwijs? (februari 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs en Symen van der Zee, lector Wetenschap en Techniek

Je suis... Dalton en de vrijheid van meningsuiting (januari 2015)
René Berends, docent en onderzoeker daltononderwijs, Saxion Deventer

Groepsgewijsproblemen oplossen als burgerschapsvorming: vier didactische principes (december 2014)
Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs

Onderwijs 2032? (december 2014)
door Paul Hendriks, rector Dalton Voorburg

Leidt vernieuwingsonderwijs (op) tot zelfsturend leren? - deel 1 (november 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs

Reflectie en schools leren
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs

Zelfgestuurd leren word je aangeleerd (september 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs

Is onderwijskwaliteit wel te meten? (oktober 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs